سئو و بهينه سازي سايت سئو و بهينه سازي سايت .

سئو و بهينه سازي سايت

صفر شدن پيج رنك گوگل

كاربران اكسپرت سئو سلام ! امروز همراه شما هستيم با سري جديد از مقالات آموزش سئو و با موضوع پيج رنك گوگل. ابتدا با اين موضوع شروع ميكنيم كه پيج رنك گوگل چيست و چه تاثيري درسئو سايت دارد. و در ادامه به اين موضوع مي پردازيم كه چرا پيج رنك حذف شد ! با سئو و بهينه سازي سايت اكسپرت سئو همراه باشين.

 

دسته‌ها

 

صفر شدن پيج رنك گوگل

پيج رنك گوگل چيست ؟

در گذشته يكي از فاكتور هاي مهمي كه گوگل براي رتبه بندي سايت ها از آن استفاده ميكرد پيج رنك گوگل بود كه براي تعيين اهميت صفحات مختلف كاربران استفاده ميشد. حال با هم بررسي ميكنيم كه پيج رنك چطور عمل ميكرد ؟!

مديران گوگل بر اين باور بودند كه صفحاتي كه داراي لينك ورودي بالا و زيادي هستن حتما از اهميت بالاتري نسبت به ساير صفحات برخوردارند و اين الگوريتم به اين ترتيب بود كه لينك هاي ورودي سايت رو به عنوان يك امتياز مثبت در نظر ميگرفت. خب در صورتي كه سايت شما از سايت هاي ديگه لينك ورودي دريافت كرده بود هم به سايت هايي كه به شما لينك ورود داده بودند توجه ميشد كه پيج رنك آن صفحات چقدر است و يا تعداد صفحات لينك شده آن چه تعداد است و حتي نوفالو و فالو بودن لينك ها نيز بررسي ميشد. و تا حدود زيادي براي سئو و بهينه سازي سايت از سايت هايي با پيج رنك خوب استفاده ميشود.

پيج رنك هاي گوگل به صورت منظم آپديت ميشدند تا اينكه تقريبا دو سال پس از بروز نشدن پيج رنك هاي گوگل و در واقع همان صفر شدن تمامي پيج رنك ها براي همه نگراني به وجود اومد. پيج رنكي كه با كمك آن, بسياري از افراد براي سئو و بهينه سازي سايت و گرفتن بك لينك با كيفيت به آن اميد داشتند و حتي عده اي كه كارشان فروش و خريد بك لينك با پيج رنك بالا بود صفر شد!

خب حالا با هم بررسي كنيم ببينيم آيا در آن دو سالي كه پيج رنك ها آپديت نشدند و هنوز عده اي با توجه به پيج رنك به سايت هايشان ارزش ميدادند داراي پيج رنك واقعي بودن؟! كاملا واضحه كه چنين چيزي با وجود عظمت فعاليت هاي گوگل و تدابير كارشناسان گوگل و بروز بودن الگوريتم هاي گوگل صحيح نبود و هيچ كدام از پيج رنك ها نميتوانستند واقعي باشند! خيلي از سايت ها در اين مدت بايد مثلا پيج رنك صفرشان تبديل به رنك واقهي ميشد و بالعكس …

و حقيقت اينجاست كه تمامي اين پيج رنك ها غير واقعي بودند و راهي شد تا تمامي سئو كاران غير حرفه اي و حتي فروشندگان بك لينك كه ادعاي سايت با پيج رنك واقعي و بالا داشتند و بروند ! واقعا جاي تاسف است كه با وجود اعدادي كه چند سال است آپديت نشده است فكر كنيم كه الگوريتم گوگل هنوز ارتباطي با اين اعداد و ارقام دارد!

صفر شدن پيج رنك گوگل

خب با هم از طريق ديگري به صفر شدن پپيج رنك گوگل هم نگاهي بياندازيم! با اين تصور كه گوگل عزيز خواسته كه خريد و فروش بك لينك ها را متوقف كنه . اين طرز فكر هم ميتونه تا حدي قابل قبول باشه اما وقتي نگاهي به گذشته ميندازيم متوجه ميشيم كه قبل از اينكه چنين كاري كند پروژه اي براي متوقف كردن خريد و فروش بك لينك را در نظر داشته و هنوز هم در اين مورد پافشاره داره و هر زمان كه متوجه شود سايتي با خريد بك لينك رشد كرده و رتبه مشكوكي بدست آورده سايت رو اسپم اعلام ميكنه. البته گوگل نيز با آپديت دير هنگام و كاملا ناگهاني پيج رنك ها همه را متعجب كرده بود و با توجه به اينكه همه از اين موضوع كه ديگر پيج رنك ها آپديت نميشوند دلسرد بودند و ديگر براي سئو سايت و بهينه سازيسايت خود سمت سايت هايي با رنك بالا و گرفتن بك لينك با رنك بالا نميرفتند با آپديت شدن مجدد پيج رنك ها دوباره به آن سمت سوق پيدا كردند كه فرصت خوبي براي گوگل عزيز پيدا شد تا بتواند چنين سايت هايي را شناسايي كند!

پيشنهاد من به شما براي اينكه بيشتر با فاكتور هاي گوگل و سئو سايت آشنايي پيدا كنيد مطالعه مقاله فاكتور هاي مهم در سئو چيست ؟ ميباشد.

اميدوارم كه از اين مقاله آموزش سئو سايت نهايت استفاده را كرده باشيد.

صفر شدن پيج رنك گوگل


برچسب: صفر شدن پيج رنك گوگل، سئو و بهينه سازي، سئو، بهينه سازي سايت، اكسپرت سئو،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۴۸:۰۳ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :